Drop Down Articles

Palpitaţii pe râul Buzău

AddThis Social Bookmark Button

În cele din urmă tot a venit ziua în care şi eu puteam să mă duc la o tură de rafting. Am aşteptat de mult timp să pot participa la o tură pe ape repezi cu o barca mare de raft.

De dimineaţă, când deabia mi s-a deschis ochii, mă uita afară prin geam să văd dacă vremea ţine cu min sau nu. Din nefericire tot ploa, aşa cum a făcut în ultimele două săptămâni. Era apă pretutindeni. Deobicei suntem bucuroşi dacă în zilele de dinaintea turei plouă, însă atâta apă şi pentru noi este multă. Dar oricum mergem să vedem locul şi râul fiindcă până acum dintre noi (adică trupa OUTDOOREXPERINCE) nu a fost încă pe râul Buzău.

Chiar după micul dejun am aflat că trebuie să aşteptăm până dupăamiază, deoarece Balazs nu putea sa ajungă mai devreme. Din fericire aşteptarea ne-a adus nu numai pe Balazs ci şi vremea bună. După ce am mâncat prânzul, ne-am urcat în maşină şi într-o clipă eram pe drum spre Buzău. Traversând munţii, la Întorsura Buzăului trecem pe şoseaoua care ne duce pe valea Buzăului lângă râu spre locul de îmbarcare. Băieţii cu mai multă experinţă au hotărât că vom începe tura pe râul Bâsca Mare şi după revărsarea în Buzău mergem mai departe pe acesta.

În timp ce ne schimbăm şi pregătim echipamentul pentru îmbarcare nivelul adrenaline creşte. Din maşină am putut vedea nişte porţiuni foarte palpitante. Băieţii îmi mai dau câteva îndrumări şi poate să înceapă petrecerea.

În primele zeci de metrii erau câteva valuri mici, aşa pentru .încălzire, dar după ce am trecut de prima curbă veneau părţi cu valui de 2-3 m. Mă simţeam de parcă aşi fi făcut rodeo, numai că stăteam într-o barcă şi călăream apa nu şi un animal. Eu nu prea obişnuiam să urlu pe apă, dar acum n-am putut să mă abţin. Din fericire vezica î-mi era goală, altfel, nu ştiu... Bine că după această porţiune am putut să ne oprim, aveam nevoie de o răsuflare. M-am gîndit eu că această tură nu v-a fi ca acele în care am participat eu pînă acum, dar nici la aşa ceva nu m-am aşteptat. Cîteva minute şi mergem mai departe. Ajungem la revărsare de unde vâslim mai departe, cu mica diferenţă că debitul apei este dublă de aici. Pe porţiunile cu caluri mari barca de raft  era aruncată de apă parcă ar fi fost o mică jucărie. Balazs stătea în spate şi câtodeată când mă uitam în spate el era mult peste înălţimea noastra, vâsla lui nici nu ajungea în apă.

Şi am ajuns la un loc pe care nici nu ne imaginam că poate să fie. De sus n-am văzut exact ce ne aşteaptă acolo. Când eram deja între valuri am realizat că acolo poate să se întâmple orice.  Spre norocul nostru nu s-a întâmplat nimic. Nici nu vreau să mă gândesc la scenariul dacă unul dintre noi ar fi căzut în apă. Soţul meu era foarte grijuliu, fiindcă în clipa în care nu vedea şi nu auzea absolut nimic din cauza apei,  încerca să mă atingă cu mâna să vadă dacă sunt acolo şi dacă sunt bine. După clasificarea apelor repezi acest loc corespunde nivelului WW4.

Emoţiile au ţinut până aici, de aici în colo nu au mai fost locuri periculoase. Am mai vâslit vreo 2-3 kilometrii şi am şi ajuns la locul în care ne aştepta Szilard cu maşina. A fost o tură şi o zii de neuitat. Deabia aştept să mă întorc acolo.

Evenimente

Curs caiac ape repezi-Jiu
Dum Mai 28 @08:00 - 05:00PM

Înscriere la newsletter

Dacă doriţi să primiţi newslettere sau notificări despre reducerile noastre, puteţi să vă inscrieţi aici:

Mai multe fotografii

Alţii despre noi

Pusha B
2013-07-30, 21:43
Multumim inca o data lui Balazs si echipei pentru frumoasa experienta de duminica!
Cum putem face ...

Parteneri

Magazin online de caiace si accessorii.

Închirieri

Închireri caiace, canoe, rachete de zăpadă, etc